Конспекти занять з логіко-математичного розвитку для дітей старшого дошкільного віку



Конспекти занять
з логіко-математичного розвитку для дітей старшого дошкільного віку

ТЕМА "Цікава подорож"
Освітні завдання: закріпити вміння дітей називати числа від 1 до 10, від 10 ло 1; утворювати одне число з двох; встановлювати співвідношення між суміжними чмслами; вчити дітей розв'язувати задачі на збільшення та на зменшення числа на одиницю; продовжувати вчити геометричні фігури; закріпляти уявлення про час (добу, тиждень, місяць, рік); розвивати логічне мислення, пам'ять; формувати інтерес до заняття з математики.
Матеріал: клубочок; Віннні-Пух і П'ятачок; д/г "Живі числа", "Вовк і заєць"; Карлсон, Незнайка, Буратіно і Мальвіна; замк з ключами.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Ми сьогодні вирушаємо до країни "Мультляндії", де на нас чекають різні відкриття, дива та несподіванки. А поведе нас у путь чарівний клубочок. ( Діти, ставши ланцюжком, беруться за ниточку).
ДИДАКТИЧНА ГРА "ЛІЧБА ЛАНЦЮЖКОМ"
- Ми потрапили в підземний лабіринт. А вийти з нього зможемо, якщо правильно полічимо.
ДИДАКТИЧНА ГРА " ЛІЧИ ДАЛІ"
Пряма і зворотня лічба від будь-якого числа.
- Кого це ми зустріли? ( П'ятачка і Вінні-Пуха)
 - Що це в них? (Дуже багато різнокольорових кульок)
 - П'ятачок їх переплутав, давайте допоможемо.
ДИДАКТИЧНА ГРА "ЖИВІ ЧИСЛА"
Розставити числа за порядком.
- Подивіться, Вовк за Зайчиком женеться та ще й кричить: " Ну, постривай!"
- Що будемо робити? ( Рятувати Зайчика)
 - Ой, який хитрий Вовк, ховається від Зайчика, щоб зненацька напасти. Ми Зайчика попередимо.
ДИДАКТИЧНА ГРА " ДЕ ХТО СХОВАВСЯ?" ( Під ялинкою, біля будиночка, на стільчику, в шафі, за будинком...)
- Чуєте, хтось плаче? Та це ж Русалонька, її морське чудовисько у підводному замку зачинило.
ДИДАКТИЧНА ГРА " ДОБЕРИ КЛЮЧИК ДО ЗАМКА"
- Незнайка просить допомогои, бо його гратися не беруть. Друзі кажуть, що він нічого не знає. Давайте разом відповімо на запитання.
1. З яких частин складається задача?
2. Ростуть  берези. На кожній по 4 великих гілки, на кожній великій гілці - по 4 маленьких. На кожній гілці - по 4 яблука. Скільки яблук на деревах?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА "БУРАТІНО"
- Мальвіна вчить Буратіно розв'язувати задачі
Складання й розв'язування задач за демонстраційними картками.
Складання задач за індивідуальними картками, після чого діти перевіряють виконання завдання одне в одного.
ЗАПИТАННЯ ДО БУРАТІНО
1. Щороку дідусь має чотири імені. ( Весна, літо, осінь, зима)
 2. Нас сім братів - роками однакові, а іменами різні. (Дні тижня)
3. Дванадцять братів один за одним ходять. ( Рік, місяці)
- Бачите, скільки героїв із мультфільмів ми зустріли і допомогли.
 - Чи сподобалась вам подорож?
- Що найбільше вам сподобалось?
- А зараз час вирушати до дитячого садку.









ТЕМА: "Казка про двох жадібних ведмежат"
Освітні завдання: закріпити вміння дітей рахувати предмети; порівнювати групи предметів між собою; розкрити склад числа п'ять; удосконалювати знання дітей про геометричні фігури, вміння складати їх із паличок; формувати просторві уявлення, вміння орієнтуватися в просторі: прямо, вправо, вліво, назад, вниз; розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення; виховувати цікавість до казок; виховувати посидючість, увагу на занятті.
Матеріал: ширма; іграшки 2 ведмежат, білочка, зайчик, їжак, лисичка; палички; ниточки; яблука; дидактична гра "Склади числа".
ХІД ЗАНЯТТЯ
ВИХОВАТЕЛЬ. Сідайте рядком, ладком
Хай ваші очі загоряються,
І ваши личка посміхаються,
Казкові двері відчиняються,
Чудова казка починається.
-Жили собі в лісі чудовому з мамою ведмедицею двоє маленьких ведмежат. Гарно жили. А як посваряться, то швидко й миряться. Один одному допомагали гратися, бавитись любили. А вчитись не хотіли. Набридло їм якось вдома сидіти. І пішли вони світом мандрувати. Ось ідуть вони через ліс, а грибів там росте так багато - і з жовтими щляпками і з коричневими. А ведмежата зголодніли вже. Тільки хотіли грибочок зірвати, а тут з ялинки білочка - стриб!
БІЛОЧКА. Це моя галявинка і гриби на ній мої! Зможете порахувати - пригощу грибочком!
ВЕДМЕЖАТА. Ой, лишенько, я ми ж рахувати не вміємо, бо вчитись не хотіли! Що ж робити, як не порахуємо грибочки - казка закінчиться. А може, малят попросимо допомогти?
ЗАВДАННЯ:
1) Порахувати гриби з жовтими і коричневими шляпками. Яких грибів більше? На скільки? Зробити так, щоб їх було порівну.
2)Він має два гострих ріжучіх леза. На галявині - 6 грибів із жовтим шляпками. Ми 2 зірвемо. Скільки залишиться?
3) Я зірву 3 гриби з жовтими шляпками і 4 гриби з коричневими. Скільки всього грибів я зірву?
ВЕДМЕДИКИ. Дякуємо вам, малята, і тобі, білочко.
Підійшли ведмежата до маленького озерця, а там стоїть хатинка маленька, біля хатинки квітник, а в ньому - квіти такі красиві і запашні.
ВЕДМЕЖАТА. Давай нарвемо квіточок і мамі подаруємо!
А тут Зайчик із хатинки:
- Ні, не дам квіти рвати? Якщо допоможете мені пелюстки повернути, які вітер поздув, тоді подарую вам квіточку. Вам необхідно певну кількість пелюсток до квіточки додати і всі порахувати.
ВЕДМЕЖАТА. Малята, допоможіть, будь ласка!
ДИДАКТИЧНА ГРА "СКЛАД ЧИСЛА"
Умова. На картках намальована квітка з кілбкома червоними пелюстками, в середину якої записана цифра. Слід знайти в розетці стільки синіх пелюсток, скільки позначає цифра ( 5 - це 3 та 2); ( 3 - це 1 та 2).
Подарува Зайчик їм одну квітку.
Ідуть ведмежата далі, а тут кущ великий і ягід на ньому червоних сила-силенна.
ВЕДМЕДИКИ. Нарвемо ягідок, а мама пиріжків спече.
ВОВЧИК-БРАТИК. Ні, це мій кущ з ягідками. Я пригощу, коли виконаєте мої завдання. Відкладіть із сірничків кольорових та ниток мої улюблені геометричні фігури: трикутник, круг, квадрат, овал, прямокутник.
ВЕДМЕЖАТА. А ми не знаємо геометричних фігур.
- Допоможемо, малята?
ДИДАКТИЧНА ГРА " ПРО ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ РОЗКАЖИ"
Умова:Діти стають у коло, передаючи з рук в руки м'яч зі словами:
Ти котись веселий м'яч,
Потихесеньку біжи.
Хто тебе зупинить,
Про круг ( овал, трикутник, прямокутник, квадрат)
Нам роскажи.
У кого зупиниться м'яч, той стає в коло і розповідає все про те як ми гуляли у саду, наприклад квадрат - у нього чотири сторони, які всі рівні, чотири кути, він не вміє котитись тощо.
ДИДАКТИЧНА ГРА " ВИКЛАДИ ГЕОМЕТРИЧНУ ФІГУРУ"
( із кольорових сірників та ниток)
ВКДМЕЖАТА. Ой як ми зголодніли, але гриби та ягоди їсти не будемо, на нас мама чекає, їй понесемо.
Вилітає Сорока:
- Скре-ке-ке, я чула ви зголодніли. Я випадково знайшла велику голівку сиру, але віддам її вам, як завдання виконаєте.
1) Скільки днів у тижні? ( Назвати дні)
2) Скільки пір року?
3) Що буде після зими?
4) Який день тижня перед середою?
5) Після вечора настає день?
Ведмедики відповідають.
СОРОКА. Беріть головку сиру.
ВЕДМЕЖАТА. Дякуємо, але ж як її поділимо?
З'являється Лисичка.
ЛИСИЧКА. Це не біда, я вам допоможу.
ВЕЖМЕЖАТА. Ні, ми вже знаємо, як ти ділиш, ми краще малят попросимо допомогти.
Але ж будемо ділити не на двох, а на багатьох, бо в нас стільки друзів з'явилося після подорожі.
- Скільки у нас друзів, малята? ( Білочка, зайчик, вовк, сорока, лисичка, два ведмедики і мама-ведмедиця. Всього вісім.)
- Допоможіть поділити нам сир на вісім частин.
ВИХОВАТЕЛЬ. Ось і закінчилась подорож двох ведмежат, тепер вони зовсім не жадібні і пішли до дитячого садка теж навчатися. Вони дякують вам, малята, за допомогу!
- Яке завдання вам найбільше сподобалось виконувати? Що ви не змогли зробити?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ТЕМА: "Подорож в екзотичні країни"
Освітні завдання: розвивати уяву, уяву, пам'ять, мислення. Виховувати допитливість, інтерес до занять, прагнення допомагати іншим. Вчити дітей розв'язувати логічні задачі. Продовжувати вчити дітей робити прості умовиводи на основі заперечень. Формувати вміння групувати предмети за кількома ознаками : формою, кольором, величиною. Закріплювати вміння встановлювати закономірність і виконувати завдання, враховуючи її.
Матеріал: 2 пальми, килим, іграшкова мавпочка, предметні картинки, дидактична гра «», геометричні фігури трьох розмірів, трьох кольорів, трьох – форм ромб, трикутник, круг, набір намистинок з кольорового картону, картки із намальованими частково зафарбованими шапочками, магнітофон з плівкою пісні «Чунга-Чанга», «Червона Шапочка».
Хід заняття
Під музику з пісні «Червона Шапочка» діти заходять в групу.– Подивіться, діти, ми з вами потрапили в Африку. Тут тепло, ростуть пальми, а які звірі живуть в Африці? (Відповіді дітей). Сьогодні ми з вами зустрінемося з однією тваринкою, яка теж живе в Африці і дуже любить гратися в хованки. Яке це тваринка зараз спробуємо відгадати. Подивіться уважно на картинки, назвіть їх, запам'ятайте порядок у якому вони розташовані. Вихователь ховає картинки. Діти називають картинки в тому порядку, в якому вони були розташовані, визначивши перший звук у словах. Визначивши всі перші звуки діти називають слово – мавпа. 
– Правильно, діти, сьогодні нас чекає зустріч з мавпочкою, думаю вона заховалась у групі, бо дуже любить гратись у хованки, подивіться уважно, може хтось з вас її знайде. Діти знаходять мавпочку і знайомляться з нею, її звати Джесі. 
– Сідайте будь-ласка за столи, а я вам розповім одну історію про Джесі. Вона побачила, як діти, що приїхали відпочивати грали у гру «Розрізні картинки», коли діти пішли спати, вона теж вирішила погратись, але переплутала усі картинки. Давайте подивимось, як склала картинки Джесі, може їй треба допомогти. Роздивіться кожний свою картинку, подумайте, що Джесі зробила неправильно. Діти розглядають картинки і пояснюють, що на одній картинці голова однієї тварини, а тулуб іншої, бо мавпочка невірно склала картинки. Наприклад, голова бегемота, а тулуб лева. 
– Одного разу в гості до Джесі прийшли слоненятко і папуга. Вона вирішила їх пригостити, але в дитячий садок Джесі не ходить, тому не знає, як правильно розділити ласощі. Давайте її навчимо це робити. 
– Візьміть тарілочки, покладіть їх перед собою, розгляньте уважно. Кожний з вас розділить ласощі, а Джесі подивиться, як це потрібно робити. На скільки частин, ділитимеш ласощі, Денис? (Відповідь дитини) Чому на три? (Відповідь дитини) Вірно, друзів прийшло двоє, але Джесі теж любить солодке. Рома, за якою ознакою ти розділив ласощі? (Відповідь дитини) За кольором? А як ще можна було їх розділити, Аліна? (Відповідь дитини) Вірно, можна було розділити за формою печива і цукерок. Послухайте завдання: дівчатка розділіть солодощі за формою, а хлопчики за величиною. (Вихователь разом з Джесі дивиться, як діти виконують завдання). Тепер ти бачиш, Джесі, скільки різних способів поділити ласощі знають наші діти. 
Фізкультхвилинка (таночок під музику з пісні «Чунга-Чанга») 
– Наша мавпочка просить вас, діти, допомогти їй у розв'язанні задач для кмітливих діток. 
- На столі лежало 4 апельсини, один розрізали пополам, скільки апельсинів залишилось? 
- У мавпочки було 7 бананів, вона з'їла всі, крім третього. Скільки бананів залишилось на столі? 
- Мама дала слоненяткові 1 банан, 2 апельсини, 1 цукерку. Скільки всього фруктів, мама дала слоненяткові? 
– Сподобалось вам у Африці? (Відповідь дітей) Час повертатись нам додому, може запросимо Джесі до себе? Але у нас буває холодно. Напевне, Джесі знадобиться теплий одяг. Давайте зараз розфарбуємо шапочки для Джесі і її подружок. Будьте уважні, щоб Джесі і її подружки не посварились шапки мають бути однакові. (Кожна дитина має перед собою 4 намальовані шапочки у кожної зафарбована одна частинка. Потрібно встановити закономірність і зафарбувати усі шапки так, щоб вони були однакові). Молодці, думаю усім мавпочкам буде тепло у таких шапочках. 
– Усі мавпочки дуже люблять прикраси, пропоную вам зробити намисто для Джесі і її подружок. Я буду вам казати як розкладати намистинки, а ви слухайте і викладайте. Перша не синя і не червона, друга не жовта і не червона, третя не жовта і не червона. Далі, продовжуйте за зразком. Ми подаруємо мавпочці намисто, а вона теж прийшла з подарунком. У цій скриньці намистинки, але вони не прості, а чарівні, давайте подивимось. Діти розглядають цукерки-намистинки. 
– Що нового ви дізнались сьогодні на занятті? Яке завдання було важким? Яке завдання просто було виконувати? Молодці, з усіма завданнями справились.
















ТЕМА:«Незвичайна подорож у країну казок»
Освітні завдання: Розвивати логічне мислення, окомір, уява, фантазія, спостережливість, пам'ять, мовлення; цілеспрямованість рухових дій, уміння виконувати їх за зразком; продовжувати вправляти  в кількісній та в порядковій лічбі в межах 8;  закріплювати вміння називати геометричні фігури (коло, квадрат, прямокутник, трикутник, овал, ромб.); формувати вміння орієнтуватися у просторі, розуміти поняття «над», «під», «попереду», «позаду»; закріпити в словнику малят назви різних казок; вчити дітей працювати  за план-схемою; вчити варіювати сюжет гри; ввести в словник слова: «план», «схема»; підтримувати інтерес дітей до ігрових імітаційних рухів; виховувати позитивне ставлення до казок; виховувати поважне ставлення до відповідей товаришів.
Матеріал: конверт із план схемою; велике зображення план-схеми; конверти із завданнями; геометричні фігури (коло, квадрат, прямокутник, трикутник, овал, ромб.);кошик із масками до казки «Колобок» (шапка-бирка, хустка.); глечик; ялинка; шкатулка.
Попередня робота:переказування казки «Колобок»; психогімнастична гра «Чарівник».
Хід заняття:
Вихователь:
- Діти, що ви бачите на столику?
- Ви бачите на квадратиках казкових героїв з різних казок. Нам потрібно допомогти збудувати будиночки з геометричних фігур і виложити доріжки до хатинок з кольорових паличок, але, щоб кожна доріжка мала свій колір. (Робота дітей).
- Діти, подивіться, яке гарне казкове місто вийшло у нас на столику. Діти, а ви хочете побувати у казці? (відпов. дітей).
- Які ви знаєте казочки? (відпов. дітей).
- Якого казкового героя ви б взяли із собою у країну казок. Чому? (відпов. дітей).
- На чому ми можемо з вами відправитися у казкову подорож? (відпов. дітей).
Вихователь:
-  Я вам хочу запропонувати ще один вид транспорту – казковий килим (вихователь розстеляє килим).
-  Діти подивіться, щось з ним не так (діти дивляться, що він весь дірявий).
-Що нам потрібно зробити, щоб на ньому полетіти у казкову подорож (відпов. дітей).
-  Тож давайте наш килимок залатаємо! (діти латають дірочки за допомогою геометричних фігур і сідають на килимок.)
-   Що ж помандруємо до країни казок на килимку? (відпов. дітей).
- Діти, скажіть будь ласка, що можна взяти із собою в подорож, але не можна положити в рюкзачок? (відпов. дітей: взаємодопомога, хоробрість.)
Психогімнастика «Чарівник»
-  Зараз ми з вами перетворимося на добрих чарівників, щоб нам було безпечніше мандрувати у країні казок (вихователь зачаровує дітей і вони починають виконувати його команду. З початку «Чарівник» дає команди за допомогою слів і одночасно демонструє рухи (говорить: «Підніміть  в гору ліву руку» і виконує дію.)Коли діти усвідомили, що і як треба робити «Чарівник» обмежується лише словами не виконуючи дію, наприклад: «Підніміть праву руку; погляньте в гору (вниз)»; намалюйте правою рукою у повітрі сонечко (зробивши психогімнастику всі діти підіймаються)).
Сюрпризний момент «Чарівна коробка»
Вихователь:
-  Діти, що ви цікавого побачили у казковій країні (діти помітили «Чарівну» коробку, яка стоїть посередині залу і не відкривається, а на поверхні лежить лист від «Злого чаклуна» ).
-  «Я злий чаклун, тут все належить мені: всі дерева, кущі, галявини, звірі. Вам цікаво, що це за коробка? Це незвичайна посилка, яка йшла у ваш садочок «Білочка», а я її відібрав і зачаклував. Якщо ви хочете її роз чаклувати і забрати, то виконайте усі мої завдання. Ха-ха-ха. Чаклун.»
-  Діти, виконаємо завдання чаклуна? (відпов. дітей).
-  Подивіться тут ще є один лист! (Вихователь відкриває листа на якому зображена план-схема, як «розчаклувати» коробку. Вихователь показує її дітям.)
-  Діти, це називається «схема» на якій зображено стрілочками, як вірно і по-порядку виконати усі завдання, щоб роз чаклувати «чарівну коробку» (діти підходять до великої план-схеми вивішеної на дошці).
-  Діти, що тут зображено? (відпов. дітей).
-  Скільки всього зображено предметів на план-схемі. Давайте порахуємо? (діти рахують предмети і називають загальну кількість).
-  Біля якого предмета зображена 1? (відпов. дітей). Отож рушаємо! (Діти рушають по стрілочках до пеньочка на якому зображена цифра 1, а на поверхні пенька лежить лист із завданням. Вихователь зачитує).
-  «Казочки усі знаєте? Дайте відповіді на запитання»
·                        Скільки будиночків збудували поросята у казочці «Про трьох поросят»? (відпов. дітей).
·                        Скільки звірят зустрів Колобок у лісі? (відпов. дітей).
·                        Скільки було мишенят у казочці «Колосок» і як їх було звати? (відпов.дітей).
Вихователь: Молодці, справилися із завданням, але, щоб вирушити до наступного завдання давайте поглянемо на нашу підказку-схему (діти розглядають план-схему).
-  Після 1, яке йде число? (відпов. дітей).
-  Що, зображено на схемі під цифрою 2? (назвавши, що зображено під цифрою 2 діти рушають до корзини у якій лежить лист із завданням. Вихователь зачитує.)
Гра-драматизація:
-  «У корзині ви бачите різних героїв до казки. Відгадайте з якої казки герої і розіграйте її».
(Діти називають казку і розігрують її).
Вихователь:
-  Молодці гарно розіграли казочку. Давайте подивимося,  що ж нас чекає дальше по план-схемі. (Діти разом із вихователем дивляться на схему).
-  Діти яке йде число по-порядку після 2? (відпов. дітей).
-  Що, ж зображено у нас під 3? (назвавши, що зображено під цифрою 3, діти рушають до глечика на якому зображена цифра 3 і лежить лист із наступним завданням. Вихователь зачитує листа.)
-  «Ви всі чудово знаєте казочки, але чи зумієте ви їх виправити?
·                        Лисичка з’їла 6 колобків?(ні) А скільки колобків з’їла лисичка? (відпов. дітей).
·                        Коза-дереза злякалася 3-х раків? (ні) А скільки раків вигнало козу- дерезу? (відпов. дітей).
·                        У казочці  про «Трьох поросят» поросятка збудували 4 будиночки? (ні) А скільки будиночків збудували поросята? (відпов. дітей).
Вихователь:
-  Молодці. Давайте подивимося на схему! (діти разом із вихователем розглядають схему.)
-  Яке йде число по-порядку після 3? (відпов. дітей.)
-  Що, ж зображено у нас під цифрою 4? (назвавши, що зображено під цифрою 4 діти рушають до ялинки на якій зображена цифра 4 і лежить лист із завданням. Вихователь зачитує  завдання.)
-  «Уже наближаються новорічні свята, а у нас в лісі до цих пір не прикрашена ялинка. Подивіться, під ялинкою лежить шкатулка із незвичайними іграшками. Візьміть кожен по іграшці назвіть, що на ній зображено. Назвавши цифри і геометричні фігури станьте у порядку зростання від 1 до 10. Потім назвіть свій числовий ряд у зворотному напрямку. Виконавши ці завдання прикрасьте ялинку.»
Вихователь: Молодці справилися з усіма завданнями. Тепер ми чітко можемо сказати, що вміємо працювати за схемою. Давайте підійдемо до «чарівної»  коробки і подивимося чи злий чаклун її «розчаклував» (діти підійшовши до коробки побачили на ній ще один лист із завданням під цифрою 6. Вихователь зачитує).
-  «Ви, що думаєте такі розумні відгадавши всі завдання я вам віддам «чарівну» коробку. Ха-ха-ха. Якщо хочете забрати коробку то даю ще одне завдання вашим гостям. У торбинці є різні речі, нехай кожен
візьме по одній і назве з якої це казки, а ви маєте їх перевірити чи вірно вони називають казки тоді віддам я вам вашу коробку».
(Відгадавши казки  і перевіривши їх діти відкривають «чарівну» коробку в якій знаходяться книжечки з математики для дошкільнят. Діти беруть по книжечці і сідають на килимок, вихователь перетворює їх із добрих чаклунів на дітей. Діти повертаються в групу.)
















ТЕМА: "В гості до гнома"
Освітні завдання: закріпити знання цифр в межах 10, ознаки пір року, вчити рахувати двійками, складати фігуру-силует з геометричних фігур, розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, уяву, дрібну моторику.
Обладнання: 10 промінців, сонечко, гномики, 5 торбинок, набір на кожну дитину: човник, хмаринка, смужка з зеленою травичкою, сонечко, хвиляста голуба смужка, кульбабки, деревце, метелик, аркуші паперу з цифрами від 1 до 10, малюнки з зображенням пір року, конверти з набором геометричних фігур для викладання тварин, аркуші паперу з незакінченими малюнками, п’ять карток з цифрою 2.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
(Викладач логіки пропонує дітям загадку.)
                Що у світі найсвітліше
               Наймиліше, найтепліше
               Що по небу вдень гуляє,
              Ніч приходить – спочиває?
Викл. логіки: Діти, а подивіться на наше сонечко, чого в нього не вистачає? (промінців). Так, промінців. А це сталося тому, що Зима відібрала в нього промінці – не хоче віддавати свої права весні. Треба Сонечку допомогти, адже ви хочете, щоб на землю скоріше прийшла весна? Ну то добре. А скажіть мені будь-ласка, скільки промінців має сонечко? А що придумали люди для позначення кількості? (числа). За допомогою чого записують числа? (цифр). Ну а зараз невеличка розминка з числами.
( Викладач виставляє на дошці числа : 1, 5, 9;  2, 8, 4; діти запамятовують їх, а потім повторюють).
Викл. логіки: Добре! А тепер знову повернемося до нашого Сонечка. Щось воно ще більше засумувало, треба скоріше допомогти йому. А промінці заховані в торбинках, які тримають наші гноми. Кожна торбинка розвяжеть-
ся лише тоді, коли ви виконаєте завдання, яке приготувала для вас Цариця Зима.
І ось перше завдання. У ньому Зима пропонує намалювати картину, але не фарбами, а за допомогою цифр і силуетів.
1. Покажіть човником цифру, яка більше за 3 на одиницю.( 4)
2. Покажіть хмаринками цифру, яка отримається, якщо від 3 відняти 2 (1).
3. Покажіть зеленою травичкою цифру, яка менше за 9 на 1 (8).
4. Покажіть сонечком цифру, яка заходиться між 1 і 3 (2).
5. Позначте хвилястою голубою смужкою цифру, яка позначає кількість пальців на одній руці (5).
6. Посадіть кульбабку напроти цифри, яка передує числу 8 (7).
7. Покажіть деревцем цифру, яка отримається, якщо до 5 додати 1 (6).
8. Покладіть метелика біля цифри, яка показує скільки у світлофора кольорів (3).
Викл. логіки: Уважно придивіться до аркушу паперу. Що ви на ньому бачи -
те? Яку вам пору року ця картина нагадує? А давайте придумаємо цій картині назву.( Викладач слухає, що пропонують діти).
Викл. логіки: Молодці! Перша торбинка розв’язується  і ось промінці. Скільки їх? (2) Ось і повернули ми 2 промінчика Сонечку.
 Щоб виконати друге завдання, нам треба пригадати усі пори року. Перед вами малюнки, на яких треба з’єднати лінією зображення, які відповідають тій чи іншій порі року. А щоб вам не так просто було це зробити, Зима приготувала 4 олівці. Малюнки, які відносяться до весни ви будете зєднувати зеленою лінією, до осені – жовтою, до літа – червоною, до зими – голубою.(Діти виконують завдання. Викладач перевіряє правильність його виконання).
Викл. логіки: А зараз пограємо в гру „Добери слова”.
Зима – це ... (лижі, сніг, мороз, рукавички і т.д.)
Весна – це ... (проліски, свято 8 Березня, бруньки на деревах і т.д.)
Літо – це ... (жарке сонце, зелена трава, тепле море і т.д.)
Осінь – це ... ( жовте листя, дощ, пташині зграї, гриби в лісі і т.д.)
Ось і виконали ми завдання. Розв’язуємо другу торбинку і дістаємо промінці. Скільки дістали? (2) Скільки стало всього? (4) Як ви отримали 4? (2+2).
Викл. логіки: У країні, де живе Цариця Зима є чарівне дзеркало. Його передала Зима Гномові. Ось воно. Це дзеркало має незвичайні якості: якщо подивитися крізь нього, можна здогадатися, як зміниться те, на що ти дивишся. Наприклад, я крізь дзеркало дивлюся на насінину і бачу як вона стає соняшником або колосочком. Мені дуже цікаво, що побачите ви крізь це дзеркало, коли подивитися на :
Бруньки дерев; сніг весною; яєчко у гніздечку; похмуре небо; кошеня; дівчинку; хлопчика; випускника старшої групи; картоплю; тісто; будівництво; пластилін.
Молодці! Ще одне завдання виконали (розязує торбинку, дістає промінці). Скільки промінців? (2) Скільки всього вже промінців? (6) Як отримали 6? (2+2+2).
Викл. логіки: Діти, на нашій планеті є континенти і країни де ніколи не буває справжньої зими. Не буває снігу, льоду, морозу. А може ви знаєте де саме? (В Африці, Австралії, Азії, Індії).
А які там живуть тварини? (жирафи, кенгуру, крокодили ...)
Ось у четвертому завданні нам треба цих тварин викласти з геометричних фігур.
           Конверт №1 – жираф.
          Конверт №2 – кенгуру.
(Діти самостійно викладають тварин. Викладач перевіряє).
Молодці! Дістаємо промінці. Скільки їх? (2) Скільки всього? (8) Як отримали ви 8? (2+2+2+2).
Викл. логіки: А останнє завдання, яке приготувала Цариця Зима, у вас на аркушах паперу. Треба домалювати сонечко і равлика. Вибрати і правильно покласти картки з квітами і викласти на конвалії квіточки.
(Діти виконують завдання.) ( З останньої торбинки викладач дістає промінці). Скільки їх?(2) Скільки всього промінчиків тепер у Сонечка? (10) Скільки завдань Зими ми виконали?(5) За кожне завдання ми отримували по скільки промінців? (по 2 ) Як же у нас вийшло 10 промінців? (Ми взяли пять разів по 2. 2+2+2+2+2 – викладають на дошці).
Викл. логіки: Сонечко дякує вам за те, що ви його врятували і допомогли йому. Тепер воно почне світити більше, і на землю прийде справжня весна.
ПІДСУМОК: Чим займалися на занятті? Яке завдання найбільше сподобалося? А тепер оцініть себе. (Діти отримують смужки із зображенням зайченя, лисеня, сови). Аргументують свій вибір.




















ТЕМА"По математичному морю "
Освітні завдання: Виявити обсяг знань з розділів математики. Закріпити прямий, зворотній рахунок; порядкову лічбу. Систематизувати знання про вимірювання, користування умовною міркою. Формувати навички рішення ребусів, читання слів. Закріпити поняття «більше», «менше », порівну», користуючись знаками >, <, =. Формувати навички викладання предметів за допомогою геометричних фігур. Систематизувати знання про годинник. Продовжувати вчити орієнтуватися в просторі (Д/г «Рибки»). Розвивати креативність, творчість, посидючість, бажання доводити справу до кінця. Закріпити склад числа 1, 2, 3, 4, 5. Виховувати позитивне ставлення до математики.
Матеріал: Роздатковий: набори цифр, знаків, смужок для викладання; набори геометричних фігур; човники з ребусами; будинки з цифрами (склад числа)
зелені та сині човни по 8 штук;
Д/гра «Рибки» (орієнтир); карточки з різною кількістю морських тварин (>, <, =); синя та червона смужки, умовна мірка (вимірювання); годинники; скриня, шоколадні монети; Технічні засоби: DVD записи: звуки моря, хвиль; симфонія моря (для виконання завдань); чарівна музика для відкриття скрині. Демонстраційний: карта- маршрут; відповідні ілюстрації до кожного порту.
Хід заняття
Добрий день, мої малята
Які в вас гарні оченята:
Карі, сині та сіренькі,
Ви для мене всі любенькі!
(звучить звуки моря, хвиль)
Що це за звуки, як ви гадаєте?
-Так, це шум моря. А визнаєте, на морі відбуваються різні події, в морі живуть різні тварини, і можна знайти навіть скарб.ось сьогодні я запрошую вас в мандрівку по математичному морю.
-Всі ви будете моряками, вдягніть безкозирки, шикуйтесь. Команда готова до подорожі? Перерахуватись! (діти перераховуються).
-Микита, який ти стоїш по порядку?...
-Я бачу, команда дійсно готова. Займіть свої місця.
-У кожного з вас буде свій корабель, коли ви зєднаєте цифри по порядку, від 1 до 7, то він зявиться.(пряма лічба)
-Наші кораблі будуть йти по визначеному курсу, але курс зашифрован. Ми зможемо його побачити тільки коли поєднаємо всі цифри в зворотньому порядку, від 9до 1. (зворотня лічба)
-Ось у мене є теж маршрут, щоб ми не заблукали нам допоможуть ось ці хлопчик та дівчинка, вони будуть зупинятися в тому місці, де ми повинні зупинитися.
-Ну щож, кораблі у нас є, маршрут визначен, можна відправлятись. Сіли всі рівненько і в путь.
-Перший порт, до якого ми причалили, називається порт «Змагань». (викладання) В цьому порту постійно відбуваються змагання між човниками, парусниками, яхтами. Давайте поспостерігаємо за змаганнями. Сьогодні відбуваються змагання між човнами, команда зелених, та команда синіх. викладіть на верхню смужку 8 зелених човників:
-Скільки ти виклав?
-На нижню викладіть всі човники, які у вас є синього кольору: -Скількі ти виклав?
-Яких більш?
-Яких менш?
-На скільки?
-Але так не чесно, треба щоб в змаганні приймали участь рівна кількість човнів. Що треба зробити, щоб їх стало порівну?
-Скількі тепер зелених човнів?Синіх?
-Як ви це зробили?
-Ми допомогли човникам, тепер може відбуватись змагання, але нам час вирушати далі. Скрині нам ніякої не довелось побачити в цьому порту, будемо шукати далі.
-Слідуючий порт, в який ми потрапили, називається «Цифровий».(склад числа) Як ви гадаєте, хто тут живе? Тут збудовано багато будинків, в яких живуть цифри, але ще не всі цифри заселилися в будинки, треба їм допомогти.
-Цифри дякують вам за допомогу. В цьому порту теж немає скрині. Щож будемо шукати далі.
-ми потрапили до порту, який називається «Рибний». (більш, менш, рівно) Як ви гадаєте, хто тут живе? В цьому порту живе багато різних риб, дельфіни, навіть акули є. вони сперечаються, і ніяк не можуть визначити кого більш, а кого менш. Давайте допоможемо їм, і за допомогою математичних знаків розсудим їх.
-Кого більш? Меньш?
-Жителі цього порту, дякують вам за допомогою. Треба вирушати далі. Але почекайте, що це, одна рибка загубилась й неможе знайти шлях. Давайте допоможемо їй. Дидактична гра «Рибки» (орієнтування).
-Молодці, тепер рибка знайде шлях до своїх друзів. А нам треба вирушати далі, бо і в цьому порту немає скрині.
-Слідуючий порт називається «Відпочинок». (фіз..хв.) Жителі цього порту знають багато віршиків, забавлянок, ігор. Вони хочуть познайомити і вас одним із них.
Рибки весело плескали руки над столом, долоні вниз,
В чистій, свіженькій воді торкнутись кожним пальчиком столу
То зіжмуться, розіжмуться стиснути в кулачки
То зариються на дні «занирнути» руки під стіл
-Ми з вами і відпочили, і нову гру вивчили, але скрині в цьому порті немає. Треба рухатись далі.
-Слідуючий порт, до якого ми потрапили, називається «Фігурний» (геометричні фігури) Як ви гадаєте, хто тут живе? В ньому живуть різноманітні геометричні фігури. Вони такі бешкетники, весь час бігають, стрибають, а коли зупиняються, то можна побачити предмет. А давайте і ми з вами спробуємо пограти з ними. Спробуйте відобразити малюнок за допомогою геометричних фігур.
-В цьому порту теж немає скрині, рухаємось далі.
-На горизонті зявляються мости. (вимірювання) Щоб потрапити до наступного порту, треба проплити під мостом. Але мости різної висоти і наш корабель може проплити тільки під тим, який вміщує в собі 5 умовних мірок. У вас на столах є дві смужки, які дорівнюють довжину цих мостів. Зясуйте, під яким мостом нам треба проплити, якого він кольору?
-Тепер можемо рухатись далі. Наступний порт називається «Корабельний». (викладання цифр, читання слів) В цьому порту знаходиться багато кораблів, човників, яхт і у кожного є своя назва. Але трапилось лихо. Налетів вітер і всі літери в назвах переплутались. Давайте допоможемо їм, і розшифруємо назви.
-Молодці, допомогли. Але скрині в цьому порту теж немає. Треба рухатись далі.
-Наступний порт називається «День і ніч».(частина доби) Як ви гадаєте, хто тут живе?В цьому порту живе багато різних скринь. Ось одна із них.але відкривається вона в певну годину, що ж нам в цьому допоможе? (годинник). Давайте спробуємо (називаю різні години) о 5годин 10 хвилин – грає чарівна музика. Що це? Мабуть треба спробувати відкрити її. (відкриваю).дивиться, що в цій скрині, справжній скарб.. молодці, завдяки вашім знанням, увазі ми знайшли скарб і він належить вам.







ТЕМА: «Мишка»
Освітні завдання: вчити дітей групувати предмети за кольором, розміром, формою; закріплювати вміння порівнювати предмети за величиною;
Повторити частини доби; вивчити нову лічилочку «Кіт та Мишка»; розвивати уяву, логічне мислення, память; виховувати стійкий інтерес до занять з математики.
Демонстраційний матеріал: велика мишка;пять мишенят(іграшки); колоски; намальовані шматочки сиру квадратної, трикутної, круглої форми; печиво;гра «Домики».
Роздавальний матеріал: аркуш жовтого картону, три ялинки; мишка;
Фішки до гри «Домики».

Хід заняття
Вихователь: Відгадайте загадку.
Маленьке, сіреньке, а хвостик, як шило. (Мишка)
Жила руда мишка в полі,
Мишенят мала доволі.
Зерно по зернині тягала,
Діток своїх годувала
І розуму їх навчала.
Дуже треба мишенятам
Вміти гарно рахувати.
Допоможемо мамі-мишці навчати малят-мишенят? Порахуйте, скільки мишенят?(5.)
- Розгляньте їх уважно. Чи всі вони однакові? Як можна визначити, яке мишеня більше, а яке менше? ( необхідно одне мишеня прикласти до іншого.)
- Скільки більших мишенят?(3.)А менших?(2.) Чим відрізняються мишенята?(кольором) Скільки сірих?(4) А рудих?(одне) Біля нірки ростуть колоски. Мишка наказала малятам згрупувати колоски за висотою. Ми їм допоможемо? Виберіть найвищі колоски. Скільки високих колосків?(4) А низьких?(4) Яких колосків більше: високих чи низьких? (порівну.) А ще можна сказати,що високих колосків стільки ж,як і низьких. Скільки зелених колосків?(5) А жовтих?(3).
- Яких колосків більше-жовтих чи зелених?
- Бігали мишенята, гралися і знайшли декілька шматочків сиру. Скільки шматочків сиру вони знайшли?(5).Скільки шматочків круглої форми?(2). Скільки квадратної?(1) Трикутної?(2).
- Давайте пригостимо наших малят-мишенят печивом. Спочатку оберіть печиво прямокутної форми. Скільки печива ви обрали?(5.Трикутної-5,квадратної-5).
- А тепер допоможемо мишці навчати мишенят ховатися від кішки. Сядьте за столики, візьміть аркуш жовтого картону - це буде поле. Викладіть внизу найвищу ялинку, праворуч-низеньку ялинку, а ліворуч-середню. Сховайте мишку під низькою ялинкою (під високою, під середньою).
- Просять мишенята нас погратися з ними в гру «Мишоловка».Просить нас мишка-мати навчити мишенят розрізняти частини доби. Давайте пограємо в гру «Домики»-я називатиму частини доби, а ви будете знаходити фішки, що їх позначають.
- А тепер пограємо в гру «Мовчанка».  Я вам покажу кружечки певного кольору,що означають частини доби,а ви покажете мишенятам, що в цю частину доби ви робите. (Імітація рухів: ніч - діти сплять, ранок - умиваються, день - стрибають, вечір-чистять зуби.)
- Подивіться, мишенята чомусь сваряться. Вони всі хочуть бути ведучими у грі, а ведучий потрібен тільки один. Давайте помиримо їх і навчимо такої лічилки:
Раз, два - починай,
Три, чотири - рахувати,
Пять, шість - вибирай,
Хто всіх буде нас шукати!
Сім, вісім - вам сидіти,
А девятому - водити.
- Мишка дуже нам дякує, а пять малят-мишенят у травичці шелестять.
Рухлива гра «Кіт і мишка».
Підсумок заняття.

























ТЕМА: «На допомогу Федорі»
Освітні завдання: ознайомлювати дітей із цифрою 6; дати поняття про утворення числа 6 з двох менших чисел; ознайомлювати зі знаком мінус « - «; розвивати вміння розв’язувати приклади на віднімання; закріплювати знання про частини доби; виховувати охайність, старанність під час виконання завдань на листочках.
Обладнання: Набір сюжетних посуду, цифри.
Хід заняття.
Вихователь. До нас залетіла Сорока-білобока, сповіщає, що в казці трапилося лихо. Тож рушаймо скоріше на допомогу!
Вихователь виставляє хатинку, біля хати – посуд.
-  Чуєте, в хатині хтось плаче? Це Федора, бо не може розв’язати приклади та повернути свій посуд.
Вихователь, використовуючи народну математику, (лічба на пальцях),додає цифри, а діти рахують пальці і показують цифри-відповіді.
2+1; 1+4; 2+2; 3+1; 5+0; 2+3; 4+0.
-  Молодці, діти, впоралися із завданням, посуд повернувся до Федори. Давайте порахуємо чашки й блюдця.
Вихователь виставляє 5 чашок і 6 блюдець.
-  Скільки чашок?
-  Скільки блюдець?
-  Чого більше?
-  На скільки блюдець більше?
-  Як зробити, щоб чашок і блюдець було порівну?
-  Скільки стало чашок?
-  Як утворилося число 6?
-  Число шість позначають цифрою 6.
Вихователь демонструє картку із зображенням цифри 6 і читає вірш.
Цифра 6 немов замок,
Знизу круг – вгорі гачок.
Завдання на листочках.
Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки; порахувати, скільки каструль, чашок, сковорідок, чайників, ложок.
-  Все, про що можна сказати « шість», позначають цифрою 6.
Вихователь пропонує дітям сконструювати цифру 6 з пластиліну.
Завдання на листочках.
Вихователь пропонує дітям провести пальчиком по написаній цифрі 6, написати її в повітрі, намалювати олівцем шлях сонечка, а потім по пунктирній лінії обвести олівцем цифру 6 у клітинках.
-  Щоб посуд більше не тікав від Федори, треба ще розкласти маленькі ложечки.
Вихователь пропонує дітям розкласти різнокольорові палички-замінники, щоб отримати число 6.
Завдання на листочках.
Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки й сказати, як можна з двох менших чисел отримати число 6, скласти приклади.
-  Вирішила Федора готувати сніданок, чи, може, вже обід, чи вечерю. Зовсім Федора заплуталася. Давайте їй допоможемо в цьому розібратися.
-  Вихователь пропонує дітям пограти в дидактичну гру « Частини доби».
-  Дітям слід назвати частину доби та розкласти малюнки по порядку: ранок, день, вечір, ніч.
Вихователь називає якусь дію (робити ранкову гімнастику; готувати обід; снідати; спати; вмиватися; йти на прогулянку тощо), а діти за допомогою різнокольорових карт підказують, у яку частину доби слід виконувати цю дію.
Ранок – біла картка;
день – блакитна картка;
вечір – синя картка;
ніч – чорна картка.
-  Розібралася Федора з частинами доби і вирушила на базар по овочі й фрукти.
Завдання на листочках.
Вихователь пропонує дітям порахувати овочі, які придбала Федора, й обвести відповідну цифру.
Завдання на листочках.
Вихователь пропонує дітям домалювати кожній квітці стільки пелюсток, скільки не вистачає, і назвати склад числа. Наприклад: 5 – це 3 та 2; 4 – це 1 та 3; 6 – це 3 та 3.
-  Прийшла Федора додому і почала варити компот з яблук.
Вихователь виставляє кошик, у якому 6 яблук.
-  Скільки яблук принесла Федора?
-  Одне яблуко поклала в каструлю. Скільки яблук залишилося?
-  Яблук у кошику стало більше чи менше?
-  Щоб кожного разу не перелічувати предмети, використовують знак мінус « -« і записують так: 6-1=5 ( Шість мінус один дорівнює п’яти. Від шести відняти один залишиться п’ять.)
Завдання на листочках.
Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки і скласти приклади на віднімання.
-  Федора дякує вам за допомогу.
-  Що вам найбільше запам’яталося?
-  Що не вдалося?
-  З яким настроєм ми повертаємося додому?






ТЕМА: «Математична країна»
Освітні завдання: ознайомити дітей з тижнем як одиницею вимірювання часу; вчити встановлювати послідовність днів тижня з опорою на порядкові числівники; вправляти у лічбі в прямому та зворотному порядку; вправляти у встановленні відповідності між цифрою та числом, умінні складати числовий ряд. Закріпити знання про плоскі геометричні фігури, шляхом виділення їх у малюнку. Формувати навички колективної роботи. Розвивати логічне мислення, вміння доводити свою точку зору. Виховувати стриманість, зацікавленість до математики.
Матеріал: м’яч, цифри, олівці, схеми, гра «Пройди по трикутниках», будинки та замки, малюнки із зображенням гномів, колобка, зайчика,вовка, лисички,.
Хід заняття
Доброго дня, малята!
Одне до одного поверніться
І лагідно усміхніться.
(Пісня «Добрий ранок, Добрий день»)
Вихователь: Сьогодні ми з вами можемо потрапити до країни Математики, і для цього не потрібно далеко йти чи їхати. Головна умова — всі присутні повинні бути уважними, добре відповідати, охоче гратись.
Вихователь:
Заплющте очі усі, діти,
Та уявіть найкращу в світі,
 Країну прикладів, задач,
Де цифри разом грають в м’яч.
Де знак «дорівнює» лежить,
За ним «додати» знак біжить.
А «віднімання» увесь час,
Забрати хоче щось у вас.
 Там сестри лінії живуть,
Гостям завдання роздають.
Ну що, готові ви, малята,
У цю країну мандрувати?
Діти: Так.
Вихователь:
 Щоб вам цікаво було мандрувати,
Ми будемо цифри разом збирати.
Тож, дорогі мої, часу не гайте.
Швидше у подорож цю вирушайте.
1.                     Гра «Пройди по трикутниках»
А допоможе нам мандрувати по країні Математики казковий герой
Розумний він, кругленький,
На віконечку сидів,
А потім стриб –
І по доріжці побіг.
-  Хто це? (Колобок). Веди нас колобок.
Завдання: пройти лише по зелених трикутниках
-  Ось зайчик нам доріжку закриває, нас з Колобком не пускає. Зараз впораємось із завданням і доріжка буде вільна.
-  Подивіться на малюнок, які геометричні фігури ви бачите?
Усі молодці, але часу не гайте.
 Цифру  «один»  забирайте.
 (діти беруть цифру 1)
2.                     Дидактична гра «Весела лічба»
 Мета: вправляти у лічбі в прямому та зворотному порядку.
Хід гри
Вихователь: А тепер наший колобок вирішив трохи погратися, давайте і ми з ним.
А м’яч цей чарівний стане нам у пригоді,
Всміхніться, миленькі,— забава та й годі.
Усі у коло ставайте, веселу лічбу починайте.
Діти передають м’яч і рахують у прямому порядку.
Вихователь:
 Ось м’яч зупинився на мить,
 Рахунок у зворотному напрямку біжить.
Діти рахують у зворотному порядку.
Вихователь:
 Усі молодці, але часу не гайте.
 Цифру  «два»  забирайте.
(Діти беруть цифри).
3.                     Дидактична гра «Доберіть ключик до замка»
Колобок відпочив, а на зустріч йому Вовк. І теж не хоче пропускати.
Подивіться на будинки. Який зайвий?
-  Так правильно. Нарешті Вовк відпустив Колобка.
Вихователь: «Трійка» й «четвірка» в вікно виглядають, Це вони нас, напевне, чекають.
-  Ой, на нашому будинку, замки. Не засмучуйтесь, Колобок має ключики, але він не знає який підходить. Давайте разом доберемо ключики до замка.
(Діти беруть цифри 3 та 4)
4.                      Дидактична гра «Збери квітку»  
Мета: розвивати сприймання, логічне мислення.
Вихователь: Продовжуємо нашу подорож. Ось ведмедик нам доріжку закриває, нас з Колобком не пускає.
-  Щоб знайти наступну цифру нам потрібно додати до квітки кількість пелюсток, яка відповідає цифрі в середині квітки.
-  Ведмедик швидко пропустив Колобка.
Вихователь:
Два та три у сумі? (П’ять)
Треба далі вирушать!
(Діти беруть цифру 5)

5.                     Дидактична гра «Порахуй звуки і покажи цифрою»
-  Ось з’явилась лисичка і хоче з’їсти колобка. Давайте налякаємо лисичку.
Вихователь бере барабан та стукає певну кількість звуків, а діти рахують звуки і показують цифру.
-  Лисичка злякалась і втекла. А ми продовжуємо нашу подорож далі.
6.                     Дидактична гра «Живі числа»
-  Нам потрібно розставити числа за порядком.
Вихователь: «Шістку», діти, забирайте і до «сімки» вирушайте!
7.                     Гра «Тиждень, шикуйсь!»
Мета: закріплювати назви днів тижня.
Діти підходять до будиночка, в якому живуть сім гномів.
Вихователь
Сім братів стрічають нас.
Хто вони, здогадались ви?
Діти: Це дні тижня.
 — Які дні тижня ви знаєте?
— Скільки їх? Спробуйте назвати їх по черзі?
— Який день сьогодні? Який буде завтра? А післязавтра?
— Який день п’ятий? Назвіть вихідні?
Вихователь:
Сім днів пошикували,
Цифру сім з собою взяли.
(діти беруть цифру 7)
8.                     Підсумок




ТЕМА:" Врятуємо кошенят"
Освітні завдання: Формувати вміння рахувати в межах від 1 до 10 кількісною та порядковою лічбою. Закріпити вміння дітейсприймати рахунок на слух, визначати суміжні числа. Вправляти у порівнянні двох груп предметів та встановлені рівності між ними. Спонукати дітей до складання описових розповідей. Закріпити вміння розв’язувати логічні завдання. Виховувати самостійність, чуйність, бажання допомогти слабішому.
Матеріал: Набір цифр від 1 до 10, металофон, дрібні іграшки, картки з цифрами, дві смужки для викладання предметних карток, каси цифр, костюм кішки.
Хід заняття:
Вихователь: Добрий день, шановні діти!
                      Вправо-вліво поверніться,
                      Одне одному всміхніться
                      А дню ясному вклоніться.
( Стук у двері. Заходить Кішка та плаче).
Вихователь: Добрий день Кішечка! Чому ти така засмучена та ще й плачеш?
Кішечка: Як мені не плакати, коли зла Куниця забрала у мене моїх маленьких діток, а мені залишила листа якого я й прочитати не можу. Діти, допоможіть мені будь-ласка!
Вихователь: Ну, звичайно ми тобі допоможемо.
Кішечка: А ви знаєте як звуться мої маленькі дітки?
Діти: Кошенята.
Вихователь: Ми навіть можемо тобі довести це.
(Діти складають розповідь-опис).
Маленькі дітки кішки звуться кошенятами. Вони народжуються сліпими. Тіло їх вкрите хутром. Вони мають чотири лапки, два вушка. Їдять молочко і сметанку, а також полюбляють рибку. Коли кошенята виростають, то ловлять мишей і цим приносять користь людям.
Кішечка: Так, бачу ви все знаєте про моїх діток, а ще якщо виконаєте ці завдання, то повернете їх обов’язково.
 Вихователь: (читає лист ) Розв’язати слід завдання не прості, а математичні! Виконавши їх ви врятуєте чотирьох кошенят.
1. Гра «Скільки кошенят?»
Вийшла кішка за поріг
Прогулятись у дворі
Слідом – хлопчики й дівчата –
Маленькі кошенята.
Кішка їм: « Мур – мяу - мяв,
Обережні будьте, мяу».
А вони бігом в траву,
Де і скільки не знайду.
Двоє сіли під крильцем,
Ну, а двоє під кущем,
А ще двоє у траві
Граються самі собі.
Скільки ж в мами кошеняток,
Порахуйте ж ви малята?»
2. Гра « Скільки мишеняток?»
( Гра на розвиток уваги).
Вихователь стукає по металофону. Дитина слухає і каже скільки разів простукав вихователь, щоб визначити кількість мишеняток.
3. Гра « Оплески»
Дитина має плеснути в долоні стільки разів, скільки предметів знаходиться на столі.
Фізкультхвилинка «Кішка з кошенятами»
4. Гра «Яке число промайнуло?»
Вихователь, рахуючи кожен раз до 10-ти навмисне пропускає якесь число. Дитина відповідає яке число пропущене.
5. Д/г «Більше – менше – порівну»
Діти повинні визначити рівність предметів.
Вихователь: Ми впоралися з усіма завданнями. Тепер кошенята повернуться до своєї мами. Ви, діти, молодці!
Кішечка: Дякую вам, діти, ви врятували моїх маляток. Моє серце тепер спокійне і я поспішаю додому, бо знаю, що вони мене чекають.


5 коментарів: